Känner jag dig tillräckligt väl för att hälsa?

Det kan man ibland fråga sig när man möter folk.
Ibland kan tillfället bli oerhört pinsamt,
man hälsar för sent.
Man kanske hälsade för lågt?
Svarade personen jag mötte inte för att han/hon inte hörde.
Hälsa försent bör ändå vara bland det vanligaste?
Eller att den man möter hälsar för sent,
så man helt enkelt inte uppfattar eller hinner med att svara?
hur pinsam kan en hälsningssituation bli?
Hur länge går man sedan och tänker på den?
Inte alls länge,
men hur pinsamt kan det inte kännas när man väl hälsade,
eller totalt pinsamt för att man inte hälsade.

Kära vänner,
vi i världen har stora problem.
Men det finns en art på denna jord som jag i stort sett alltid hälsar på.
Det är gammla tanter och gubbar,
sepciellt de suraste.
De blir alltid så glada av trevliga ungdommar.

Känner jag dig tillräckligt väl för att vara vän med dig på facebook är nog ett större problem i dessa nya tider,
men ibland måste man få vara lite gammalmodig och få hälsa på varandra irl också va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0