Mer glamour i min vardag tack.

Jag har funderat över vad Malins syster sa till Malin.
Vad ska du med kläder till nu när du inte går i skolan?
Jag måste säga att det verkligen ligger något i det.
Det var i skolan folk såg en,
inte hemma.
Sedan när man skaffat sig ett jobb går man i arbetskläder om man inte hamnar i en bra klädbutik.
Och jag har inte ens ett jobb,
utan sitter bara hemma.
Diskar lite,
springer lite,
äter lite,
sitter vid datorn... mycket.
Så varför klä upp sig?
FÖR ATT DET ÄR KUL OCH MAN FÅR KÄNNA SIG VACKER.
Jag ska börja sminka mig och klä upp mig varje dag,
trotts att ingen kommer se mig.
För det får mig själv att må bättre.
Att kolla på sig själv i sunkiga kläder finnigt ansikte och spretigt hår får mig inte gladare.
Så nu är det fram med lite mer glamour hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0