För du har blivit lurad, Ahaa.

Barn är underbara,
kalasunderbara!
Jag frågar min elev,
jag: jaha vad ska du göra efter lektionen då?
elev: jag ska ha kalas
jag: jaha, är det du som fyller år?
elev: Jaaaa...
jag: Men Grattis! Då måste vi ju sjunga innan vi säger hejdå idag. Har du fått några roliga presenter?
elev: Nä, precenterna skulle jag få på kvällen.

Vi sjunger och medans vi hurrar drar eleven iväg.
Vi sjunger högre och ser att han tycker det är lite pinsamt.
Senare får vi dock veta att det inte är för anledningen vi tror att det är som han skämms.
Hans mamma står brevid och han inser att han är påkommen,
han fyllde vist år för över en månad sedan!

Barn är så underbart roliga!
Och så är jag lättroad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0