Mösspåtagning och fest i Sundsvall idag



Hade jag varit vanliga jag hade jag åkt dit och varit full med årets mösspåtragare och sett lika rolig ut som förra året fast utan mössa.
Men nu är det så att jag ska vara en bra storasyster åt Matilda och Jens och hjälpa dem och deras teaterpolare.
Jag ska inte ställa upp och vara någon nödskådespelare och jag ska inte ställa upp som en sådan där typ som bygger scenen.
Nej, jag ska sitta och hålla koll på manus och vad alla ska säga om de råkar tappa bort sig.
Jag tackade ja innan jag viste vad ordet "suflör" betydde,
och jag hade ingen aning om att manuset var så tjockt.
hede jag vetat vad de egentligen bad mig göra hade jag nog inte tackat ja.
Pappa skrattar åt mig och frågar,
hur ska du kunna hålla fokus hela tiden
?
Det är en fråga jag också ställt mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0