Östersundsresa inställd på grund av SNÖ?!

När pappa ringde mig när mitt armbandsur stod på strax efter 8 så tänkte jag,
"VAFAN, har jag sovit till 20.00?
det är bara jag som lyckas med sådant när jag har viktiga planer"
När det sedan visade sig att klockan var 8.00 och fader säger,
det är stopp på vägarna på grund av att det rasar snö ifrån himlen,
så du får ta tåg eller åka en annan dag..
så tänkte jag bara,
jaha, SNÖ.
Som om tågen kan gå då...
Jag somnade om och vaknade igen vid 10 och skrek för mig själv,
SNÖ?!
Slängde mig emot fönstret och blev oerhört besviken,
ingen snö på marken,
men tydligen lika bra att stanna hemma för dessa oroliga föräldrar!
Inte mitt fel att mamma och pappa redan (i tid) bytt ut vinterdäcken.

Nu öser det så mycket hagel att det sprutar in i vardagsrummet genom det där askröret sotarn brukar sota ibland.
Stackars gubbe som var ute och prommenerade med hunden (tur att pappa aldrig lät mig skaffa hund).....



Konstaterat ovettiga saker just:
- Att Östersundsresan blev framflytad borde betyda att jag ska städa idag och inte i morgon då jag istället ska resa?
- Har börjat städa, men det ser knappast ut så genom någon annans ögon.
- Mitt trasiga ben är inte redo för att inviga elljusspåret (läker benskador fortare om man dricker mycket mjölk?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0