Nostalgi

Idag så har jag fått för mig att tänka på förr.
När jag bodde i en korridor,
där ingenting inte hade hänt.
Vissa kallades skalman,
andra för sushiman.
Man träffade trestegs Christian Olsson som inte alls var trestegs Christian Olsson.
Man äcklades åt köket,
spillde mycket vin,
OCH DANSADE EN HEL DEL.
Den här bilden är ifrån en av de absolut finaste och roligaste kvällarna jag hade i Sundsvall.
Jag känner mig just som en tant på hundra år som mer än gärna skulle berätta för mina barnbarn om just den här kvällen,
eller kanske om när min vän ramlade i en buske raklång framlänges och skyllde på att hon skulle kissa.
Eller om när alla i korridoren nästan slog vad om att jag aldrig skulle klara av att kliva upp före sju.
Eller om när jag och Caroline förfestade en söndag och jag blev så glad i hågen att jag ramlade baklänges av stolen, 2 gånger i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0