I morse så kom man i vanlig ordning i sist...

I morse så kom man i vanlig ordning i sista sekund och var nyvaken (dålig vana). Läraren man aldrig tidigare mött är hysterisk intensiv och pratar med väldigt stora bokstäver för en nyvaken Mias öron.. Det jag tänker är i stort sätt, vart fan har man hamnat och varför har jag inte en stor, saftig nybakad bulle att trycka in i munnen på honom så man hinner tänka på vad han säger. Hans kollega "kostymnissen" som inte sagt ett ljud ger oss efter 10 minuters intensiv hetsig lektin en order om att vi ska ha 5 minuters rast och ska byta klassrum. Chockad nyvaken och förvirrad väntar man lite med spänning på vad som ska hända här näst. Våra lärare har bytt kläder, pratar som normala lite fyndiga och fiffiga människor och är båda två avslappnade lärare. Då insåg jag; att gå i skola dygnet runt hela helgen blir nog inte så tråkigt som jag trott.. Och inte fan blir det lugnt heller! Tack för en bra första dag på reseledarkursen, men väck mig snälla lite finare i morgon.. Det är trotts allt lördag och inte alls meningen att man ska gå i skola och ännu mindre meningen att man ska vara uppe före 8!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0