BOOOM I'M BACK

Jag har funderat ett tag...
Vad identifierar en löpare?
För såg jag en slank person framför mig med smala ben som sprungit flera 1000 mil.
Nu börjar jag tänka om.
Kan vem som helst kalla sig löpare?
Även alkoholisterna på stan?
Den överaktiva 5åringen du önskar kunde sitta still på den långa tågresan?
Farmor som gillar att vara aktiv?
Överviktiga Agda?
Jag antar det...
Att alla kan kallas löpare alltså,
så länge de då och då försöker springa.
Jag mötte häromdagen en tjej jag inte ens kunde ana att hon sprang.
Hon skulle springa 49km på ett berg snart.
Jaha, tänkte jag överraskat....
vem som helst är nog löpare.
Bara man gillar det ibland.
Jag vill kalla mig löpare trotts att jag är en av de långsammare i klassen,
men jäklar vad jag kan springa långt,
jäklar vad jag älskar det (förutom när jag ser den förjävliga raksträckan på 2 km som förmodligen psykiskt kommer ta kål på mig, men annars så).

Vad vill jag komma fram till idag?
Jag älskar löpning.
Vem som helst kan älska det,
oavsett ålder, kön, storlek eller hastighet.
Alla är vi olika sorters löpare..
Långdistanslöpare, traillöpare, jojolöpare, lata löpare, osv.
 
Jag tänkte bli snabb en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0