Man tränar väl för att kunna ha roligt?

Jag vet inte vad som ska bli av den här bloggen.....
Men just nu tänker jag väldigt mycket på löpning.
Idag var jag ute på en fantastisk (och läskig) långtur i Jönköpings skogar.
Blev jagad av en ko. Rörde jag mig för snabbt så följde han efter, men smög jag då stod han bara och glodde så där som kor gör.
Det är intressant hur alla leder häromkring leder genom kohagar.
Vid ett senare ställe var vägen blockerad för att en bonde föste sina kor till hagen mitt emot. Så där fick jag lugnt vänta medan kon trampade... Betade,
trampade,
betade och tillslut hade kommit så långt att jag vågade få över.
Läste dessutom ett inlägg om tre personer som blivit attackerade av kor och skadade innan jag gav mig ut,
så då var man ju mesigare än vanligt!
 
Idag när jag sprang så njöt jag,
det var ju livet liksom.
Men jag tänkte också på hur mycket jag nu kommer kunna känna mig förtjänt av att äta på kommande semestrar.
 
 
Så är det så?
Att vi tränar för att kunna unna oss allt det onyttiga?
Ellee för att vi älskar att träna?
För vissa är nog svaret självklar.
För mig är det nog både och,
jag är liksom för kär i livets sötsaker för att inte också tänka på den jämt!
 
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0